Subject: Müra
From: "Kerly Kodasma" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Apr 2025 09:30:04 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Kas ma saan õigesti aru, et hajaasustuses elamu- ja maatulundusmaa
sihtotstarbega katastriüksustel ei kehti keskkonnaministri 16.12.2016
määrus nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme mõõtmise,
määramise ja hindamise meetodid“, kui alale ei ole üldplaneeringuga
määratud juhtotstarvet (§ 5 lg 2)?

Kas ma saan õigesti aru, et sotsiaalministri 04.03.2002 määrus nr 42 „Müra
normtasemed elu- ja puhkealal, elamutes ning ühiskasutusega hoonetes ja
mürataseme mõõtmise meetodid“ kehtib elamute ja ühiskasutusega hoonete
sees, aga mitte elamu abihoones (§ 1 lg 1)? Ja määrus reguleerib pigem
ruumidesse sisse levivat müra, kuid ei sea piiranguid välja kostuva müra
kohta?

Kas elamu abihoones tehtavatest puidu- ja keevitustöödest tekkiv müra, mis
häirib naaberkinnistu elanikke/omanikke on üldse reguleeritud või kuulub
see olmemüra alla, millele ei ole numbrilisi piirnorme kehtestatud?

Lugupidamisega

Kerly Kodasma

maa- ja ehitusspetsialist

Kastre Vallavalitsus

+372 5306 1380

[email-masked] <mailto:[email-masked]>